Kako je Zara napravila odličan posao sa cipelama

  • In Moda
  • 29. August 2017.
Kako je Zara napravila odličan posao sa cipelama

Španska high street kuća prednjači ponudom i dizajnom!

U svetu mode se vodi velika trka u dizajnu IT torbe, ali i cipela koje će određeni brend istaći kao najpoželjniji u sezoni. U poslednjih nekoliko godina high street kuće stvaraju veliki problem za dizajnerske brendove. Dok je na početku ove igre stvar bila relativno pod kontrolom, s jačanjem Instagrama i brzog konzumiranja trendova dizajnerske kuće se vrte u začaranom krugu hiperprodukcije i hiper potražnje dok ih high street brendovi poput Zare i H&M-a guraju u ugao.

Postavimo stvar jednostavno: Gucci lansira kolekciju mokasina koje su definitivno najpopularnije cipele u poslednje dve sezone. U roku od dve sedmice Zara na svojim policama ima pet verzija ovih mokasina čija je cena naravno deset puta niža od originala. Dok Gucci predstavi novu ediciju mokasina s nekim izmenama, Zara je uz pomoć miliona ljudi na Instagramu već ispromovisala taj dizajn do te mere da vam se te mokasine više ne gledaju. Trend je gotov, a Zara je iz njega izvukla više od Guccija.

Zara već neko vreme nosi titulu najpopularnijeg high street brenda, a upravo ta popularnost je rezultovala enormnim profitom koji je Zarinog vlasnika, povučenog Amancija Ortegu, postavio na sam vrh liste najbogatijih ljudi. Ortega se retko kad viđa u javnosti, ali i u kancelariji. Poslovanje je prepustio Pablu Isli, bivšem direktoru banke Banco Popular Español koji je zaslužan za neverovatan profit u iznosu od 20.9 milijardi dolara koji je Inditex grupacija uprihodila u 2016. godini. Zarin dizajnerski tim nema glavnog dizajnera, radi se o 350 kreativaca od kojih svako dizajnira i odobrava svoje komade koji u butike stižu svake dve sedmice. Sistem rada je, u stvari, jednostavan – ako jedan komad doživi neverovatnu popularnost u roku od 14 dana na police stiže nekoliko osveženih verzija istog tog komada. Zara tako uzima aktualni trend/komad ali ga potom razvija u nekoliko smerova i tako testira želje kupaca.

Zara salonke s mašnom jesen/zima 2017.

U kategoriji obuće Zara se ponaša isto pa im iz tog razloga retko ko može konkurisati. Na primer, u proleće prošle godine veliku popularnost su doživele balerinke kuće Miu Miu. Dok su se ostali high street brendovi snašli, Zara je već ponudila nekoliko modela od satena, tkanine i umetne kože po ceni od 40 evra. Trebamo li napominjati da su sve žene hodale u Zarinim balerinkama?

Iako je brzina od presudne važnosti za uspeh i opstanak high street brenda na današnjem tržištu ključ Zarinog uspeha nije samo u tome

Ako pogledamo aktualnu jesensku ponudu cipela vidimo da dizajn nigde nije tako ispoliran kao u njihovom slučaju. U poređenju sa Zarom cipele britanskog Topshopa čak izgledaju pomalo jeftino. Reference na hit modele su očigledne – od Balenciaginih čizmica do Manolo Blahnik cipela s kristalnim aplikacijama (u svim mogućim bojama). Ima tu i jasnih referenci na Celine, J.W.Andersona, Givenchy, Dior… O udobnosti i kvalitetu ne treba posebno raspravljati. Činjenica je da ako cipelu platite od 40 do 70 evra ne možete očekivati i da traje ili da bude udobna kao papuča. U Zari, ali i u ostalim brendovima, postoje modeli od prave kože koje ćete platiti više (od 100 do 200 evra) i koji su kvalitetni, ali trendovski modeli od veštačke kože ili tekstila ne mogu biti komad koji ćete večno čuvati i nositi od iznemoglosti.

Zara je svoju dominaciju nanovo dokazala već sredinom leta kada su lansirali svoju varijantu Balenciaginog modela čizmica. Pretekli su ostale brendove, predstavili modele putem odličnog editorijala koji može konkurisati dizajnerskim kampanjama, postavili razumnu cenu od 50-60 evra i što je najvažnije isporučili su proizvod koji uživo izgleda odlično. Put do srca i novčanika žena je jednostavan i počiva na estetici određenog komada. Žene vole da komad izgleda skupo čak i ako košta 70 evra, što je od posebne važnosti za cipele. Možete imati odeću vrednu hiljadu evra, ali ako vam cipele izgledaju jeftino sve pada u vodu. Zarin dizajnerski tim je tu lekciju usvojio i odveo igru na novi level kada je o high streetu reč.

Preporučujemo vam i sledeće:







Untitled