Privatne robne marke osvajaju tržišta, dostupnije od brendova

Privatne robne marke osvajaju tržišta, dostupnije od brendova

Artikli koji se proizvode pod imenom brenda nekog trgovinskog lanca – privatne ili trgovačke robne marke, jeftiniji su od sličnih brendiranih proizvoda i dostupni velikom broju potrošača

Prema istraživanju agencije Nilsen, u 17 zemalja EU učešće ovakvih proizvoda u ukupnom prometu veće je od 30 odsto. Najveći udeo, čak 45 odsto, zabeležen je u Austriji.

Potrošače i u Srbiji svetski trendovi u trgovini nisu zaobišli. Sve više se okreću privatnim robnim markama, jer cena takvih proizvoda može biti i do 30 odsto niža od poznatog brenda. Potrošači kupuju te proizvode jer je, kako kažu, kvalitet nekad isti kao i kod poznatih brendova. Drugi kažu da su to obično proizvodi proverenog kvaliteta i da ne veruju u reklame.

U velikim trgovinskim lancima u Srbiji učešće privatnih robnih marki je između 15 i 20 odsto

Nikola Papak iz Deleza kaže da je evidentno da u poslednje vreme raste interesovanje, ali i poverenje potrošača u privatne robne marke. Razlog za to je pre svega dobar odnos cene i kvaliteta. Što se tiče strukture gde su zastupljene privatne robne marke reč je o proizvodima, o osnovnim životnim namirnicama, proizvodima od mleka, mesa i slično.

I neki domaći proizvođači nalaze interes da svoje proizvode plasiraju pod imenom velikih trgovačkih brendova.

Maja Bađin Georgijević iz Metro cash and carry navodi da ta kompanija u Srbiji ima više od 140 dobavljača koji istovremeno moraju da ispune i ispunjavaju najviše svetske standarde u bezbednosti hrane. Zauzvrat dobijaju siguran kanal prodaje, plasman na godišnjem nivou i mogućnost izvoza na više od 35 tržišta na kojima Metro posluje. Takođe, za njih to znači da nemaju nikakve dodatne troškove marketinga.

Što je veće poverenje u trgovinski lanac, veća je i prodaja privatnih robnih marki. Veliki trgovinski lanci svoju prodaju i profit lakše kontrolišu preko privatnih robnih marki pa je pred proizvođačima strateška odluka – da li uništiti brendove koje su godinama gradili i proizvodili za trgovce, ili nastaviti starim putem.

Preporučujemo vam i sledeće:







Untitled