Epl najvredniji svetski brend

Epl najvredniji svetski brend

Epl je najvredniji svetski brend, a slede ga Gugl i Majkrosoft, pokazuje analiza međunarodne konsultantske kuće Interbrand, koja tradicionalno rangira najjače svetske brendove

Petu godinu za redom Epl i Gugl zauzimaju prva dva mesta, pri čemu je brend Epl u odnosu na prošlu godinu povećao vrednost tri odsto, na 184,2 milijarde dolara, a Gugl šest odsto, na 141,7 milijardi dolara.

Majkrosoft se popeo na treće mesto kao jedan od 16 brendova koji su ostvarili dvocifreni međugodišnji rast vrednosti. Četvrta je Koka kola, a slede Amazon, Samsung, Tojota, Fejsbuk, Mercedes i IBM koji zaključuje listu prvih deset globalnih brendova po finansijskoj vrednosti.

Ove godine su se na listi najvrednijih 100 svetskih brendova prvi put pojavili Ferari (88. mesto), Netfliks (78.) i Salesforce.com (84.).

Najveći postotni rast vrednosti u odnosu na prošlu godinu ostvarili su Fejsbuk 48 odsto, Amazon 29 odsto, Adobe 19 odsto, Adidas 17 odsto i Starbaks 16 odsto.

Više od polovine najvrednijih svetskih brendova dolazi iz četiri sektora – automobilske industrije, njih 16, naprednih tehnologija 15, finansijskih usluga 12 i robe široke potrošnje devet.

Maloprodaja je najbrže rastući sektor, ukoliko se posmatra rast vrednosti brendova u postocima, 19 odsto, a slede sportska oprema deset odsto), tehnologija osam odsto, logistika sedam odsto i finansijske usluge šest odsto.

Ukupna vrednost najvećih 100 globalnih brendova je 1,87 biliona dolara i u odnosu na prošlu godinu porasla je 4,2 odsto, navodi se u Interbrandovoj analizi.

Interbrandova metodologija temelji se na tri ključna kriterijuma, odnosno finansijskom izvođenju robnih marki proizvoda i usluga, uticaju branda na potrošački odabir i snazi kojom brend doprinosi stabilnosti i zaradi kompanije.

Preporučujemo vam i sledeće:







Untitled