Digitalno preduzetništvo u Srbiji ispod evropskog proseka

Digitalno preduzetništvo u Srbiji ispod evropskog proseka

Internet trgovina i digitalno preduzetništvo u Srbiji su ispod evropskog proseka, ali se stvari polako popravljaju. Godišnja stopa rasta tog tržišta u Republici veća je od 20 odsto

Izvoz srpskih IT usluga prošle godine vredeo je 600 miliona evra. A da bi se stvari dodatno popravile, Privredna komora Srbije započela je seriju edukativnih radionica pod nazivom Da posao klikne. Trgovina se ubrzano seli na internet. Vrednost tržišta elektronske trgovine samo u EU procenjuje se na 530 milijardi evra.

Tokom prošle godine, u Srbiji je ostvareno oko četiri miliona transakcija putem interneta, a prosečna vrednost jedne kupovine bila je oko 20 evra. Oni koji su u svoju redovnu ponudu uvrstili i onlajn trgovinu imaju godišnji rast prodaje veći za 10 do 15 odsto.

Uključenje u digitalni svet nije pitanje dobre volje, već opstanka jedne firme, smatraju upućeni.

Jelena Jovanović iz Privredne komore Srbije kaže da je najjednostavniji način da se priključite već postojećoj onlajn platformi, ili izradite sopstveni veb sajt.

– Izrada sopstvenog veb sajta može se uraditi jako brzo, za mesec do dva, vrlo jednostavno. Prve rezultate možete očekivati u prvom kvartalu, odnosno u naredna tri meseca. Morate se oglašavati, morate se povezati i moraju ljudi znati gde se nalazite u virtuelnom svetu, kao što znaju gde se nalazite i u fizičkom svetu – objašnjava Jovanovićeva.

Skandinavske zemlje i Južna Koreja su predvodnici u korišćenju interneta u svakodnevnom životu.

Bloger Vladimir Stanković rekao je da je bitna lokalna optimizacija, tačnije lokalno pozicioniranje. Da najbliži iz njegovog okruženja znaju da on postoji, da se on tu nalazi i da je to nešto pozitivno, nešto što će biti potrebno pre svega tim kupcima, klijentima… Nije potrebno mnogo, dovoljno je od tri do šest meseci da bi se pozicionirao neko, pre svega na lokalu, a zatim da izađe u šire krugove – kaže Stanković.

Domaće IT kompanije dobro su kotirane u svetu, ali uglavnom rade za inostrano tržište, a ne za domaće kompanije, što bi trebalo promeniti, smatraju u Privrednoj komori Srbije. Osim Beograda, u narednih šest nedelja radionice Da posao klikne biće održane i u Somboru, Valjevu, Kraljevu i Užicu.

Preporučujemo vam i sledeće:







Untitled