Srpski brendovi drugi po popularnosti među uvoznim pivima na tržištu EU

Srpski brendovi drugi po popularnosti među uvoznim pivima na tržištu EU

Pivarska industrija u Evropi doživljava renesansu, a taj trend prati i porast proizvodnje zlatnog napitka u Srbiji od 5,2% u 2015. i 2016. godini u odnosu na 2014. godinu

Srbija je prošle godine izvezla 1.265 hektolitara piva, od čega polovinu u BiH, zatim u Bugarsku, Hrvatsku, Mađarsku, Grčku i Crnu Goru, prema podacima Udruženja pivara Srbije.

Pivo iz Srbije čini 13% evropskog uvoza, zbog čega su na tržištu EU, od uvoznih piva izvan bloka, srpski brendovi drugi najpopularniji, iza meksičkih, podaci su evropskog statističkog zavoda Eurostata.

Proizvodnja piva u Evropi ponovo je iznad 40 milijardi litara, prvi put nakon ekonomske krize, jer politike podrške omogućavaju pivarama da nastave da doprinose ukupnoj konkurentnosti i održivom rastu evropske ekonomije, navodi se u saopštenju Udruženja pivara Srbije.

Nemačka, Poljska, Španija i Velika Britanija najveći su proizvođači piva u EU

Prve tri zemlje za evropske pivare su SAD, Kina i Kanada, ali tokom poslednjih dvadeset godina, evropske pivare su proširile trgovinu pivom na 123 zemlje širom sveta. U 2016. posebno je značajan izvoz piva iz Belgije, Nemačke i Holandije.

Učinak od proizvodnje piva u Evropi iznosi 50 milijardi evra godišnje, a više od 42 milijardi evra odlazi na poreske prihode za vlade.

Širom Evrope sada postoji 8.500 pivara, a 1.000 od njih je pokrenuto samo u proteklih godinu dana.

Udruženje pivara Srbije je krovno udruženje proizvođača piva i slada, čije članice pokrivaju 98% tržišta, i direktno i indirektno zapošljavaju 16.500 ljudi, doprinoseći budžetu Srbije sa više od 226 miliona evra, kroz izdvajanja za akcize, poreze, socijalna davanja i doprinose.

Preporučujemo vam i sledeće:







Untitled